miercuri, 14 decembrie 2016

Diana cu Vanilie.The Book - recenzie



Pentru că aşa e viaţa asta, parcă-i un cozonac d-ăla gras şi aburind de care ţi-e poftă, dar în care deseori găseşti coji de nucă de-ţi rupi măselele şi bombăni d-alea cu neamuri, în timp ce-ţi masezi energic falca. Mai stai câteva minute şi mai iei o îmbucătură. Cu frică aşa, dar merită! Ai nimerit-o bine, iar coca aia fragedă cu nucă e delicioasă ca zilele bune!





Sunt două feluri de amintiri cu care avem de-a face. Şi nu mă refer la cele bune şi rele, ci la amintirile proprii şi amintirile altora.Povestea noastră sau povestea altuia. Măcar odată te-ai simţit bine vorbind cu un străin; o discuţie de câteva minute, apoi fiecare pleacă pe drumul său.Discuţia te-a binedispus şi regreţi doar că nici măcar nu-i ştii numele. Desigur, din cauza asta adorăm să citim şi gândurile altora.


Cum perioada de sfârşit de an e cea a nostalgiei, am fost şi eu bântuită de amintirea unei cărţi mai speciale. O carte după care am umblat mult (librării + mall-uri + oferte online), o carte citită în pauzele din liceu, ,,vorbită’’ alături de colegele de clasă şi din cauza căreia am râs alongside my BFF (,,praz umblător’’).


,,la prietenii dragi nu vrei să renunţi niciodată’’ spunea cineva în introducere. Şi cum cărţile sunt prieteni reci, dar siguri (Victor Hugo), primindu-ne mereu cu braţele întinse, ne întoarcem la ele de câte ori simţim nevoia. La cele favorite, vreau să spun.


Toţi avem nevoie de modele.Pe baza lor ne formăm personalitatea. Aşa că, printr-un exerciţiu de imaginaţie, Diana e fata care trecea pe lângă tine pe holurile şcolii când erai mai mică, căreia simţeai nevoia să I te adresezi cu ,,doamnă’’, în timp ce-ţi spuneai în gând ,,vreau să fiu ca ea când o să fiu mare’’.

,,d s’’ ar putea să fie prietena care aduce cu ea un miros diafan de parfum fin. Stai cu ea la o ceaşcă de ceai şi vorbeşti despre orice: pritenii pierdute şi iubiri dispărute, situaţii comice sau tragice,duşmance şi ex-şi, vicii (delicii culinare, haine,pantofi şi cosmetice), dar şi despre ,,timpurile astea tulburi, când poleiala şi sclipiciul ascund mizeria, când oamenii întind mâna nu ca să tea jute, ci ca să te lovească’’. 
 
Chestii roz, ,,de fete’’, dar şi d-alea mai existenţiale, filosofice. În conversaţie sari de la una la alta. O conversaţie în ,,Cuvinte dulci.Şi puţin piper’’.

Vorbeşti cu cineva lipsit de naivitate, dar care încă are încredere în iubire şi în mai bine.Cam asta am simţit când am (re)citit Diana cu Vanilie.  





 
Eşti ca în faţa unui roller coaster. Te dai sau pleci acasă. Rişti sau spui ,,pas’’. Trăieşti cu adevărat sau rămâi spectator. Simţi sau alegi să fii sec. E foarte simplu. Aşa că hai, zi-mi, te urci?

Am stat departe de lume şi mi-am permis aroganţa s-o privesc din depărtare. Am înţeles că viaţa e aşa cum vrei tu s-o vezi, e alegerea ta ce culoare au dimineţile.
 




Detalii
An apariţie: 2014, la editura ALLFA (parte a grupului ALL)
Tip copertă: brosata
Număr pagini: 176

Cartea de fata este dedicata Dianei Sorescu (1987-2013), o talentata jurnalista, plecata dintre noi prea devreme, la doar 26 de ani.Ea era cunoscuta de cititori si prieteni drept Diana cu Vanilie, numele sub care scria, cu verva si franchete, un blog despre oameni si viata, despre lumea din jurul ei. Aceasta carte reuneste gandurile impartasite de Diana cu Vanilie pe blogul ei.
 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu