luni, 13 februarie 2017

Ianuarie 2017 în cărţi şi mini-recenzii

Am început anul bine cu  Anticarul de Julián Sánchez, la recomandarea cuiva special. Faptul că nu mai auzisem înainte de ea (eu, care ştiu cam ,,tot ce mişcă’’ când vine vorba de cărţi senzaţionale şi am o listă kilometrică de to-be-read cât să mă ţină până la adânci bătrâneţi, o ratasem tocmai pe asta!) a adâncit misterul.

Negustorul de antichităţi Artur Aiguader, faimos în Barcelona, este găsit mort în magazinul său. Scriitorul şi fiul său vitreg Enrique Alonso vine în oraş ca să preia afacerea şi găseşte o scrisoare-testament, în care tatăl său îl îndrumă către un manuscris latinesc din secolul al XV-lea,niciodată tradus.Autorul lui pare a fi Casadevall, unul dintre arhitecţii Catedralei din Barcelona. După primele cercetări, Enrique află că tatăl său funcţiona ca o verigă de legătură între traficanţii de artă antică şi colecţionarii bogaţi. Dar şi că ,,piatra lui Dumnezeu”, un vechi măr al discordiei între civilizaţii, există undeva în Barcelona de azi…

,,Un roman delicios de plauzibil, cu personaje complexe, întâmplări captivante şi… doar o umbră de magie.”
        Library Journal

,,O variaţiune absolut surprinzătoare pe tema manuscriselor misterioase… O lecţie de stil pentru orice cititor împătimit sau scriitor aspirant.”
La Gazzetta dell Mezzogiorno

Nu ştiu dacă a fost aerul intrigant al Barcelonei, Bety sau enigma care planează în jurul unui manuscis vechi,dar atenţia mi-a fost captată pagină cu pagină până când am ajuns la final. Totuşi, personajul principal mi-a pus nervii la încercare (Enrique – nu m-ar mira dacă mulţi cititori ar vedea cu ochii minţii figura cântăreţului în timpul lecturii),dar sfârşitul i-a spălat păcatele. Singurul minus: mi-am dat destul de repede seama cine a comis crima.

Vei fi acolo? de Guillaume MussoRECENZIE

După ce te-am pierdut (Me Before You #2) de Jojo Moyes – Am trişat puţin aici! Nu am citit prima carte, dar am văzut filmul! Lame, ştiu, dar am terminat cartea asta într-o singură zi – atât de disperată am fost să aflu mai repede continuarea poveştii, destinul lui Lou. N-ai cum să nu te ataşezi de ea, mai ales când îţi dai seama cât de mult semănaţi. Cartea asta nu e doar o poveste de dragoste. E despre oameni care au o grămadă de vise, dar habar n-au cum să şi le împlinească.

Hoțul de cărți de Markus ZusakRECENZIE A fost a   n oară când am citit cartea asta, dar nici nu o să mă opresc aici. Nu o să mă despart niciodată de lumea creată de autor.

Cu cât merg mai repede, cu atât sunt mai mică de Kjersti Annesdatter Skomsvold –Obsesia mea pentru ţările nordice sau auto-provocarea de  a citi autori străini sau(!) faptul că este doar o cărticică subţire? Nu-mi regret alegerea. Nu vă lăsaţi păcăliţi de cateva pagini. Carte ca asta mai rar găseşti. Atitudinea comico-tragică a personajului nu are cum să te lase indiferent.

Falling Leaves de Adeline Yen Mah - RECENZIE