duminică, 26 martie 2017

Februarie 2017 în cărţi şi mini-recenzii

Ea şi El – Marc Levy  -  RECENZIE

Fata de hârtie – Guillaume Musso

Guillaume Musso şi Marc Levy ocupă acelaşi loc în top-ul autorilor mei favoriţi. Cărţile lor au acel je ne sais quoi , ceva special. ,,Fata de hârtie’’ s-a jucat neîncetat cu imaginaţia mea.

Tom Boyd, autorul celebrelor cărţi din seria ,,Trilogia Îngerilor’’, nu suportă prea bine despărţirea de iubita sa. Suferă de despresie, consumă droguri, se izolează de lume. Spre disperarea tuturor, îşi neglijează sănătatea şi ia o pauză de la cariera sa de scriitor pe o perioadă nedeterminată.Lumea este,desigur, îngrijorată pentru el,dar maiales pentru soarta trilogiei,întrucât aceasta a rămasneterminată. Tom va trece prin multe pentru a-şi redobândi demnitatea şi inspiraţia.

Totul începe atunci când, de nicăieri, în casa lui apare o femeie ,,goală puşcă’’. Aceasta susţine că este nimeni alta decât Billie Donelly, personaj al cărţilor sale …

Dacă unicitatea intrigii nu te mulţumeşte, atunci modul în care a fost gândită sigur o va face. Avem ocazia să vedem relaţia dintre un scriitor şi personajul său. Billie îşi ajută ,,creatorul’’ să redevină el însuşi, iar Tom va scrie ultimul volum al seriei şi o va ajuta pe Billie să se întoarcă în lumea ei. Fata ieşită din paginile cărţii îi reproşează, la un moment dat, lucrurile pe care a trebuit să le suporte, iar cel care construieşte prin cuvinte ar putea să-i schimbe viitorul.Până atunci, Tom şi Billie călătoresc prin Mexic,Paris,Roma, New York şi alte oraşe, căutând cartea din care a căzut Bille (nu o să ofer mai multe detalii în legătură cu asta...care ar mai fi farmecul?).

-Deci, dacă erai un personaj de roman, nu puteai să fii aici.

-Ba da!

Era prea frumos.

-Explică-mi şi mie cum, dar explică mai repede (...)

-Pentru că am căzut.

-Ai căzut de unde?

-Am căzut dintr-o carte. Am căzut din povestea ta, ce naiba!

Cartea căutată ajunge dintr-un loc în altul şi ne face cunoştinţă cu oamenii care ajung în posesia ei. Vedem fragmente din vieţile lor, în timp ce cartea trece ca o minge de ping pong de la unul la altul.

Cum am spus, lectura îţi pune imaginaţia la încercare. Finalul surprinzător vine tocmai atunci când ...... Atât de bine au fost lucrurile puse cap la cap, încât sunt sigură că, atunci când a dat pagina, nimeni nu a spus ,,Ştiam eu!’’. Totuşi, îmi vine să spun că nici finalul nu este ceea ce pare ...

Sora – Rosamund Lupton

Am dat de cartea asta când ninsorile începuseră să lovească oraş după oraş (spre disperarea unora şi încântarea altora!). Povestea şi cuvintele pe care autoarea le-a folosit ca să o spună s-au potrivit perfect cu atmosfera înzăpezită.

Povestea înaintează sub forma unei scrisori fără răspuns către sora dispărută, Tessa. Beatrice este singura care nu crede în presupusa sinucidere a acesteia, şi, ambiţioasă, nu se lasă până când nu descoperă ce s-a întâmplat cu sora ei. Căutarea asta devine periculoasă atunci când cei vinovaţi ar vrea cazul închis şi uitat definitiv. Misterul este bine întreţinut. Mi-a plăcut mult cum autoarea a descris legătura puternică dintre surori şi detaliile emoţionante, care te fac să preţuieşti mai mult sora/fratele enervant(ă) de lângă tine, cu care te cerţi zilnic din cauza unor motive stupide.

Beatrice trebuie să iasă din zona ei de confort, să lupte împoriva tuturor pentru a dovedi că Tess nu s-a sinucis şi să afle – dintre toţi oamenii din anturajul surorii sale –  cine este cel care i-a vrut răul.

Saga reginelor – Jean Des Cars  - RECENZIE

Fete strălucitoare – Lauren Beukes

Dacă ţi-au plăcut ,,Fata din tren’’ şi cărţile lui Gillian Flynn, Fete strălucitoare este în zona ta de interes. Unele scene sunt destul de violente, dar nu şocante pentru cei obişnuiţi cu genul thriller. Criminalul este enervant peste măsură, dar am fost mulţumită că singura fată care i-a supravieţuit a fost cea care a pornit pe urmele lui. Subiectul cărţii a fost wow, dar capitolele sar de la an la an, în trecut, prezent şi viitor, iar salturile asta mi-au dat lectura peste cap şi mi-au solicitat întreaga atenţie. Dacă citeşti mai multe cărţi în acelaşi timp sau ai obiceiul ca mintea să-ţi umble aiurea pe pagină când te gândeşti la ceva, control yourself and focus. De multe ori am recitit anumite paragrafe, fiind convinsă că mi-a scăpat ceva. Finalul a fost chiar bizar.

Ea este aceea. Cea mai cea dintre ele. Fetele lui strălucitoare.

book trailer

Regine din umbră - Maria Pilar Queralt del Hierro

Nu mi-a plăcut la fel de mult ca ,,Saga reginelor’’ a lui Jean Des Cars. Asta nu pentru că am avut vreo problemă să citesc despre amantele care au sucit minţile monarhilor, ci pentru că Jean Des Cars are un mod aparte de a povesti vieţile personalităţilor istorice.

Anyway, lăsând la o parte diferenţa asta, totul a fost perfect. Spre deosebire de regine, amantele au avut, în unele situaţii, chiar mai multă influenţă asupra suveranilor, scandalizând soţiile şi toţi supuşii. Ajungând până la bătrâneţe sau sfârşind tragic, vieţile lor s-ar rezuma în câteva cuvinte: adoraţie, invidie, răzbunare, comploturi, bogăţie. Multe au fost încurajate de familiile lor să intre în graţiile monarhilor. De origini nobile sau modeste, au ajuns sus într-un mod scandalos, dar merită menţionat că au dat dovadă de mai multă influenţă decât reginele sau bărbaţii din suita regelui. Să nu uităm că amantele au făcut suveranii să-şi sfideze poporul şi să încalce reguli scrise sau nescrise.

Locuri întunecate - Gillian Flynn

La fel de genială ca întotdeauna, GF este bestială când vine vorba de psihologia personajelor şi nebunia fiecăruia dintre ele. Aş recite cărţile ei ori de câte ori mi-ar permite timpul şi abia aştept să mai scrie altele noi.  Multe dintre personajele sale feminine sunt adevărate văduve negre, cu nimic mai prejos decât restul.Dacă îţi place să vezi până unde poate ajunge răutatea oamenilor, cărţile astea sunt pentru tine.

detalii carte